KARLOVARSKÝ FILMOVÝ FESTIVAL V LANŠKROUNĚ

Poprvé od založení Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech se festival neuskuteční v lázeňském městě, ale v 90 kinech České republiky. KINO LANŠKROUN nebude chybět!

 

Přehlídka TADY VARY v našem KINĚ LANŠKROUN nabídne 16 filmových titulů, uváděných jednotně ve dvou představeních denně ve všech zúčastněných kinech, s výjimkou zahajovacího a zakončovacího dne, kdy proběhnou pouze večerní projekce. Představení budou koncipována ve festivalovém duchu, budou doplněna odbornými úvody přenášenými on-line do sálu, do vybraných míst se chystají rovněž osobní delegace.

PŘEDPRODEJ VSTUPENEK BUDE ZAHÁJEN 👉https://www.kinolanskroun.cz/

Těšit se můžete na tyto filmy:

Než skončí léto / Babyteeth
Režie / Directed by: Shannon Murphy
Austrálie / Australia, 2019, 117 min

Život je krásný i proto, že se nedá naplánovat. Když se šestnáctiletá Milla zamiluje do průšviháře Mosese, je to pro její rodiče noční můra. První setkání s láskou ale probouzí v nemocné Mille novou chuť do života a její energie a touha objevovat brzy otočí celou rodinu vzhůru nohama. S lehkostí a originálním humorem vyprávěné australské drama se stalo diváckým hitem festivalu v Benátkách.

Life is beautiful despite the fact that it’s difficult to plan out. When 16-year-old Milla falls in love with screw-up Moses, it’s her parents’ worst nightmare. Yet her first brush with love gives the ailing teenager a new zest for life, and her energy and desire to discover the world around her soon turn the whole family upside down. Conveyed with fresh humour and a light touch, this Australian drama proved a huge hit with audiences at the Venice IFF.

Jalda, noc odpuštění / Yalda, a Night for Forgiveness
Režie / Directed by: Massoud Bakhshi
Francie, Německo, Švýcarsko, Lucembursko, Libanon, Írán / France, Germany, Switzerland, Luxembourg, Lebanon, Iran, 2019, 89 min

Reality show, která doslova mění život. Mladičká Maryam je odsouzená k trestu smrti za vraždu manžela. Její poslední nadějí na záchranu je odpuštění v přímém přenosu, od kterého dělí dívku jen pár přestávek na reklamu. Vítězný film ze Sundance vznikl na motivy skutečných událostí.

A reality show as a genuine life-changer. Young Maryam is sentenced to death for murdering her husband. Her last hope for salvation is the chance of a pardon granted on live TV. Could it happen after the commercial break? Winner of Sundance’s Grand Jury Prize in the World Cinema Dramatic category, Yalda, a Night for Forgiveness was based on real events.

Luxor / Luxor
Režie / Directed by: Zeina Durra
Egypt, Velká Británie / Egypt, United Kingdom, 2019, 85 min

Britská lékařka Hana přijíždí do egyptského Luxoru načerpat síly a odpočinout si od psychicky náročné práce ve válečné zóně. Po letech zde potkává archeologa Sultana. V kulisách starověkého města, kde se minulost jeví stejně živá jako přítomnost, přichází konfrontace s dávnými rozhodnutími i dlouho potlačovanými emocemi. Niterný atmosférický snímek s charismatickou Andreou Riseborough v roli Hany soutěžil na letošním Sundance.

Hana, a British doctor, arrives in the Egyptian city of Luxor in order to take a break from the psychological challenges of her war-zone duties. Here she encounters archaeologist Sultan, whom she knew years before. The ancient city, a place where the past seems as vivid as the present, provides the backdrop for releasing long-suppressed emotions and confronting decisions made long ago. This intimate, atmospheric film, featuring the charismatic Andrea Riseborough in the role of Hana, competed at this year’s Sundance Film Festival.

Mogul Mauglí / Mogul Mowgli
Režie / Directed by: Bassam Tariq
Velká Británie / United Kingdom, 2020, 90 min

Raper Zed se rozhodne před odjezdem na první mezinárodní turné strávit pár dní s rodinou. Návrat do tradiční pákistánské kultury ho zaskočí svou intenzitou, o to víc, že se u mladého hudebníka začnou objevovat zvláštní zdravotní problémy. Riz Ahmed (Čtyři lviJedna noc) v hlavní roli beaty nabitého dramatu o hledání vlastních kořenů.

A rapper named Zed decides to spend a few days with his family before setting off on his first world tour. Returning to his traditional Pakistani home, the young musician is unprepared for the intensity of his experience, especially after he starts having curious health issues. Riz Ahmed (Four LionsThe Night Of) takes the lead in this beat-packed drama about the quest for one’s roots.

Jsme jedné krve / Wildland
Režie / Directed by: Jeanette Nordahl
Dánsko / Denmark, 2020, 88 min

Když Ida přijde o matku, je svěřena do péče své tety, žijící se třemi dospělými syny. Nový domov je prosycen bezmeznou láskou, vzájemnou pospolitostí a loajalitou, mimo něj však na rodinu dopadá stín nelegálních činností. Zralý debut, uvedený na Berlinale, předkládá potemnělou studii toxických vztahů a výmluvně ilustruje, že své příbuzné si zkrátka nevybíráme.

After the death of her mother, Ida is entrusted to the care of her aunt, who lives with three adult sons. Ida’s new home is filled with love and a sense of infinite solidarity and loyalty; outside the house, however, the family leads a shady existence. Screened at Berlin, this mature debut presents a sombre study of toxic relationships that eloquently illustrates a fundamental truth: we simply can’t choose our relatives.

Kubrick o Kubrickovi / Kubrick by Kubrick
Režie / Directed by: Gregory Monro
Francie, Polsko / France, Poland, 2020, 72 min

O filmografii Stanleyho Kubricka byly popsány stohy papíru a natočena řada dokumentů, sám gigant světové kinematografie však během své kariéry mnoho rozhovorů neposkytl. Výsledkem unikátního přístupu, který Kubrick opakovaně umožnil význačnému francouzskému kritikovi Michelu Cimentovi, byly hodiny audionahrávek s interview, jež tvoří základ Monroova originálního portrétu tvůrce filmů jako 2001: Vesmírná odysea, Barry Lyndon nebo Mechanický pomeranč.

A huge amount has been written about Stanley Kubrick’s filmography and numerous documentaries have covered his works, yet this titan of world cinema gave few interviews during his career. Nevertheless, Kubrick afforded unique access on various occasions to distinguished French critic Michel Ciment, resulting in hours of audio recordings of interviews which form the basis of Monro’s original portrait of the creator of such films as 2001: A Space Odyssey, Barry Lyndon and A Clockwork Orange.

Ema / Ema
Režie / Directed by: Pablo Larraín
Chile / Chile, 2019, 107 min

Co je silnější, láska k dítěti, nebo k partnerovi? Co když je člověk přinucen se nad povahou lásky pozastavit? Ema bere otěže života pevně do svých rukou a je odhodlána bít se za to, po čem její srdce touží. Nebezpečně smyslný, vzdorně emancipovaný i poutavě taneční je v pořadí osmý snímek chilského režiséra Pabla Larraína, který tepe v rytmu provokativního reggaetonu.

Which is stronger – love for your child or for your partner? What if you find yourself questioning the very nature of love? Ema takes the reins of life resolutely into her own hands, determined to fight for what her heart desires. Featuring engaging dance sequences, this dangerously sensuous and defiantly emancipated film is the eighth offering from Chilean director Pablo Larraín, a film which rocks to the provocative rhythm of reggaeton.

Proxima / Proxima
Režie / Directed by: Alice Winocour
Francie, Německo / France, Germany, 2019, 107 min

Astronautka Sarah (Eva Green) se připravuje na roční pobyt na oběžné dráze. Jako jediná žena ve vesmírné misi „Proxima“ podstupuje psychicky a fyzicky náročný trénink, zatímco pečuje o svou milovanou sedmiletou dcerku Stellu. Strhující příběh matky a dcery má navzdory netradičnímu prostředí univerzální téma: hledání rovnováhy mezi osobními sny a rodičovskou láskou.

Astronaut Sarah (Eva Green) is preparing for a year in orbit. As the only woman on the Proxima space mission she has to undergo strenuous physical and mental training while also caring for her adored seven-year-old daughter Stella. Despite its unconventional setting, this stirring tale of mother and daughter entertains a universal theme: the quest to find a balance between personal dreams and parental love.

Zlovolné historky z předměstí / Bad Tales
Režie / Directed by: Fabio D’Innocenzo, Damiano D’Innocenzo
Itálie, Švýcarsko / Italy, Switzerland, 2020, 98 min

Předměstí Říma klame tělem. Úhledné plůtky oddělují pečlivě střižené trávníky, zatímco letní idylou probublávají lidské frustrace toho nejhrubšího zrna. Sebejistě zrežírovaný film, ke kterému nelze zůstat chladný, vypráví s nadsázkou o neurotických otcích, lhostejných matkách a dětství, které rozhodně není nevinné. Sžíravá vize zkaženého lidství získala Stříbrného medvěda za nejlepší scénář na Berlinale.

The suburbs of Rome are not what they seem. Neat little fences separate carefully manicured lawns, while filtering through the summer idyll are human frustrations of the blackest dye. Impossible to ignore and self-assured in its direction, the picture uses hyperbole to portray neurotic fathers, indifferent mothers, and childhoods that are far from innocent. This scathing vision of depraved humanity won Berlin’s Silver Bear for Best Screenplay.

Teplouš / Moffie
Režie / Directed by: Oliver Hermanus
Jihoafrická republika, Velká Británie / South Africa, United Kingdom, 2019, 104 min

Jižní Afrika, rok 1981. Všichni chlapci starší šestnácti let musí povinně nastoupit dvouletou vojenskou službu a výjimku nemá ani Nicholas. Ten ale brzy zjišťuje, že pro něj bezprostřední hrozbu nepředstavuje ani tak ozbrojený konflikt, jako náklonnost k jednomu z vojáků. Drama z produkce Erica Abrahama, držitele Oscarů za filmy Kolja Ida.

South Africa, 1981. All young men over the age of sixteen face two years of compulsory military service, and Nicholas is no exception. In his case, however, the immediate threat isn’t so much his involvement in armed conflict as it is his affection for one of the recruits. A drama produced by Eric Abraham, who won Academy Awards for Kolya and Ida.

Meky / Meky
Režie / Directed by: Šimon Šafránek
Česká republika, Slovenská republika / Czech Republic, Slovak Republic, 2020, 80 min

Miro Žbirka, kterému všichni říkají prostě Meky. Jeho jméno a hity znají všichni, Žbirku samotného a jeho skutečný život zná ale málokdo. Přitom se podobá skvělé písni, má strhující příběh, tempo, emoce a překvapení. Energický filmový portrét Meky představuje populárního zpěváka z těsné blízkosti, zcela otevřeně a upřímně, v nečekaných souvislostech i s humorem. Žbirkovu zpověď doplňují současné záběry koncertu v Londýně i rozsáhlý archivní materiál. Film natočil Šimon Šafránek, který za svůj předchozí dokument King Skate získal Českého lva.

His name may be Miro Žbirka, but to everyone he’s just Meky. He’s a household name and his hits are well-known, but few actually know the man himself or the kind of life he leads. Yet his story is like a wonderful song – it’s got a great plot, tempo, emotion, and it’s full of surprises. The energetic celluloid portrait Meky presents the popular singer close up in unexpected contexts, with openness, sincerity and humour. Žbirka’s confession is complemented with shots from his recent London concert and with extensive archive material. A film created by Šimon Šafránek, who garnered a Czech Lion for his previous documentary King Skate.

Na palubu! / À l’abordage
Režie / Directed by: Guillaume Brac
Francie / France, 2020, 95 min

Měla to být jednorázová spolujízda, ale všechno se zkomplikovalo už v Paříži, kde místo očekávaných slečen obsadili sedadla Edouardova auta zavalitý dobrák Chérif a hovorný frajírek Félix… Neokázalá komedie o síle nečekaného přátelství, plachých romancích a bolestivých ranách, které se v žáru horkého léta buď rychle zahojí, nebo už nikdy nezmizí.

It was meant to be a one-off rideshare from Paris but things get complicated from the outset when, instead of the two girls he’s expecting, Edouard ends up with quite different passengers: stocky, affable Chérif and garrulous show-off Félix… A subtle comedy about the strength of unexpected friendship, diffident romances, and painful wounds that either heal quickly in the summer’s shimmering heat or never go away.

Zumiriki / Zumiriki
Režie / Directed by: Oskar Alegria
Španělsko / Spain, 2019, 122 min

Uprostřed řeky kdesi v Baskicku byl ostrov, místo nezapomenutelných dětských zážitků filmaře Oskara Alegrii. Bájný prostor spojený s jeho blízkými, především otcem, který jej zachytil na rodinný film. Originální tvůrce s šarmantní živočišností a specifickým smyslem pro humor se po několika desítkách let vrátil na břeh řeky a v dobrovolné samotě dřevěné boudy strávil čtyři měsíce natáčením fascinujícího dokumentárního deníku poustevníka toužícího zastavit čas a zhmotnit nostalgii po dávných letech.

Somewhere in the Basque Country there was once an island in the middle of a river – a place of childhood memories treasured by director Oskar Alegria. A mythical space connected to his family, especially his father, who captured it in a home movie. A highly original filmmaker with an enchanting animality and offbeat humour, Alegria returned to the river bank several decades later for self-imposed isolation in a wooden cabin. Here he spent four months filming the fascinating documentary journal of a hermit who longs to stop time and animate his nostalgia for bygone years.

Tajný agent / The Mole Agent
Režie / Directed by: Maite Alberdi
Chile, USA, Německo, Nizozemsko, Španělsko / Chile, USA, Germany, Netherlands, Spain, 2020, 84 min

Když vyšetřovatel Rómulo zveřejní v novinách pracovní nabídku pro seniory, třiaosmdesátiletý vdovec Sergio po ní ihned skočí. Jeho úkolem je stát se špionem v domově důchodců, kde má dohlížet na starou matku Rómulovy klientky, která zaměstnance ústavu podezřívá z týrání. Chilský dokument balancuje na pomezí špionážní komedie a intimní observace stáří, jež je plné soucitu, ale i osamění.

When Rómulo, a private investigator, places an ad in the paper seeking to hire a pensioner, 83-year-old widower Sergio jumps at the chance. His task is to move into a nursing home in order to keep tabs on the elderly mother of Rómulo’s client, who suspects the institution’s staff of mistreatment. This Chilean documentary is part spy comedy, part deeply personal observation of old age – a time of great compassion but also of loneliness.

Bez zvláštních znamení / Identifying Features
Režie / Directed by: Fernanda Valadez
Mexiko, Španělsko / Mexico, Spain, 2020, 97 min

Magická, ale nevyzpytatelná krajina severního Mexika pohřbila nejeden sen o lepším životě. Nejhoršího se obává i Magdalena, jejíž syn znenadání zmizel na cestě do Spojených států. Vydává se proto na stovky kilometrů dlouhou pouť k hranicím, všem nebezpečím navzdory. Jenže teritorium, kde panuje samovláda kartelů, lze opustit jen stěží… Mysteriózní thriller o násilím zmítané zemi získal Cenu diváků na prestižním festivalu Sundance.

The magical yet unpredictable landscape of northern Mexico has buried many dreams of a better life. Magdalena, too, fears the worst when her son suddenly disappears trying to get to the United States. She thus sets off on a pilgrimage, travelling hundreds of kilometres to the border, despite all the dangers that lie ahead. Except that it’s well-nigh impossible to leave a territory governed by autocratic cartels… This enigmatic thriller about a country in the throes of violence won the Audience Award at the prestigious Sundance festival.

Honey Boy / Honey Boy
Režie / Directed by: Alma Har’el
USA / USA, 2019, 94 min

Dvanáctiletý Otis je dětský herec, kterému asistuje jeho otec James, kdysi profesí klaun a zároveň alkoholik s problémy se zákonem. Strhující, bolestivě upřímný a hořce humorný popis komplikovaného vztahu otce a syna tvoří jádro opěvovaného nezávislého hitu loňského podzimu. Autorem výrazně autobiografického scénáře je kontroverzní herec Shia LaBeouf, který rovněž propůjčil svůj nesporný herecký talent postavě Jamese, v níž se zrcadlí jeho vlastní otec.

Twelve-year-old Otis is a child actor assisted by his father James, once a professional clown and an alcoholic on the wrong side of the law. This rousing, painfully candid and bitterly humorous depiction of a complex father-son relationship forms the core of this lauded independent hit of last autumn. The decidedly autobiographical screenplay was written by controversial actor Shia LaBeouf, who also lent his undeniable acting talent to the character of James, a reflection of his own real-life father.